Csütörtöki sajtótájékoztatóján Udvar Csaba, a székesfehérvári gyáregység gyárigazgatója bejelentette: létrejött a GMH Tatabánya és a GMH Székesfehérvár, előbbi 1340, utóbbi 735 munkavállalóval. Hangsúlyozta, hogy az átalakításra a növekedés fokozottabb támogatása, az erősebb vevőközpontúság, az egyszerűbb és átláthatóbb szervezet, valamint a versenyképesség fenntartása miatt volt szükség. Elmondta: 2020-tól új stratégiai célok érdekében tevékenykednek, s fontos, hogy 2025-ig azokat megvalósítsák.

Udvar Csaba megemlítette, hogy jövőre lesz húsz éves a Grundfos Magyarország Gyártó Kft., amely Tatabányán kezdte meg működését, Fehérvárra 12 éve települtek. Előbbi telephelyen szivattyúkat és villanymotorokat állítanak elő, utóbbin a sorozatgyártású szivattyúk mellett egyedi igényekre készülő, kis szériás szivattyúkat gyártanak, illetve hetven mérnökkel kutatás-fejlesztési részleg is működik – tette hozzá.

Hatékonyabb működés

A cég évente több mint 700 ezer szivattyút és több mint 600 ezer villanymotort gyárt, s a legyártott termékek 5-10 százalékát adják el a magyar piacon. Jelezte, hogy globálisan a cégcsoport évi több mint 16 millió szivattyút állít elő, világszerte 18 ezer alkalmazottat foglalkoztat, 2018-as árbevétele körülbelül 3,5 milliárd euró (1155 milliárd forint) volt.

Szurdy Olivér, aki a tatabányai gyárat vezeti kiemelte, hogy a vállalati kultúrában nem lesz változás, de a két kisebb telephely hatékonyabban tud működni a jövőben. A legnagyobb kihívás a kapacitások illesztése lesz az ingadozó igényekhez – vélekedett.

Az MTI kérdésére elmondta, hogy a vállalatcsoport globális árbevételének mintegy 30 százalékát a magyarországi tevékenység adja. Idén a tavalyihoz képest csökkenni fog a legyártott darabszám, ugyanakkor kismértékű árbevétel növekedést várnak, míg 2020-ra 2-3 százalékos növekedést irányoztak elő.

Kihívás a közlekedés javítása

Cser-Palkovics András polgármester (Fidesz) rámutatott, hogy a Grundfos nem csak a város, hanem az ország egyik legjelentősebb ipari parkjában termel, ahol a legnagyobb kihívás jelenleg a közlekedés javítása. Az M7-es autópálya jelenlegi, körforgalomban végződő lehajtójának áttervezése megkezdődött, 2020 várhatóan a kivitelezésről fog szólni, de a 81-es út négysávosításával a jövőben egy újabb lejáró is segítheti az itteni cégek megközelíthetőségét – fűzte hozzá.