Hangsúlyozzák, a MÁV és a Volánbusz alkotta vállalatcsoport évente majdnem 800 millió utast szállít, a közösségi közlekedést összehangoltan és egységesen kell szolgáltatni.
 
Részletezik, hogy augusztus 20-tól a Budapest és Székesfehérvár között közlekedő autóbuszjáratok többsége megszűnik, a vonatokhoz Székesfehérváron az eddigieknél több buszjárat csatlakozik, napközben óránként, csúcsidőben 30 percenként közlekednek autóbuszok a vasútállomás és az autóbusz-állomás között. A két város között továbbra is közlekedő autóbuszjáratokon pedig érvényesek a Budapest-Székesfehérvár viszonylatú vasúti bérletek.
 
Budapest és Esztergom között a vonatok egész nap 30 percenként közlekednek, csúcsidőszakokban jellemzően kétegységes FLIRT motorvonattal. Augusztus 20-tól Esztergomban átadják az új buszpályaudvart a korábban felújított vasútállomás mellett. Az új vasúti-autóbuszos átszállóhely a régi, Simor János utcai állomás feladatainak átvétele mellett biztosítja a vasúti és közúti közlekedési módozatok közötti gyors és zökkenőmentes átszállás lehetőségét is. Az új menetrendi struktúrának köszönhetően elkerülhetővé válik az autóbuszjáratok közötti kényszerű átszállások jelentős része.
 
Ezzel együtt változik a térség regionális autóbusz-menetrendje is,  augusztus 20-tól a vasúti menetrenddel összehangoltan közlekednek a buszok Leányváron, Piliscsabán, Piliscséven, Pilisvörösváron, Solymáron, Esztergom vasútállomáson és részben már Dorogon is.